Generell veiledning om rapportering
Under finner du en samling generelle spørsmål prosjekteiere stiller i forbindelse med rapportering.
Generelle spørsmål om rapportering og endringer
Formelt ansvarlig eller kontaktperson hos søker kan gi andre tilgang til prosjektet.
Dette gjør du ved "legg til/endre bruker" i Enovas søknads- og rapporteringssenter.
Du kan søke utvidet prosjektperiode i Enovas søknads- og rapporteringssenter.
Ved rapportering gjøres det en automatisk sjekk opp mot KAR (bankenes konto- og adresseringsregister). Her blir det gjort en kontroll av at kontonummeret tilhører søkers organisasjonsnummer. Dersom kontonummer og organisasjonsnummer ikke samsvarer, får dere ikke lov til å gå videre med rapporteringen.
Det må da søkes om "endring av tilskuddsmottaker". Dette kan gjøres i Enovas søknads- og rapporteringssenter.
Da kan du sende en epost om dette til post@enova.no. Vi vil da kansellere tilsagnet hos oss.
Du finner informasjon om frister i Enovas søknads- og rapporteringssenter. Enova sender også påminnelse per e-post i forkant av fristene.
Enova krever revisorrapport for støttebeløp over 1 million kroner, så lenge ikke annet er presisert for det enkelte støtteprogram.
Se generelle regler for tilskudd for ytterligere informasjon
Sjekk om alle påkrevde felt er fylt ut og ev. forsøk en annen nettleser. Hvis problemene vedvarer, ta kontakt med oss.
Du finner kontoopplysninger for saken i Enovas søknads- og rapporteringssenter.
Dette er beskrevet i programkriteriene samt Generelle regler for tilskudd fra Energifondet.
Se generelle regler for tilskudd for ytterligere informasjon
Med fakturaen kan du i tillegg laste opp tilbudet du fikk fra leverandør hvis leveransen og kostnaden er beskrevet der.
Utbetaling skjer normalt innen 4 uker fra Enova har mottatt sluttrapport inkludert alle dokumenter.